EFEKT PRIMARITY u náboru nových zaměstnanců.
Jak moc dáváte na první efekt vy?
Rozhodli jsme se interně si vyhodnotit, které metody a způsoby jsou při náboru nových zaměstnanců do Syntea software group a.s. těmi nejúspěšnějšími.
Historicky jsme při hledání nových kolegů používali několik metod:
◼ Doporučení na konkrétní osoby od známých
◼ Poptávky na pracovní portály jako například Jobs.cz
◼ Poptávky na konkrétní pozice na náš web
◼ HR agentury, které nám dodaly nabídky kandidátů
◼ Dokonce jsme dávali poptávku i na Úřad práce
Ale úspěšné výsledky podle toho, jakou cestou k nám nový kolega přišel, byly velice náhodné.
🔹 Aby u nás kandidát zůstal delší dobu…
🔹 Aby se u nás cítil dobře…
🔹 Aby zapadl do kolektivu…
🔹 Aby byl pro nás přínosem…
…nakonec vůbec nezáviselo na způsoby, jakým se k nám do firmy dostal. 🤷♀️
K ČEMU JSME TEDY NAKONEC DOŠLI?
Vedle toho, že klademe velký důraz na odbornost člověka a jeho charakter, uplatňujeme tzv. „Efekt prvního dojmu“ (Efekt primarity). Znáte ten pocit, kdy jsou vám někteří lidé od prvního setkání sympatičtí a k vám kompatibilní a jiní ne?
👇👇
Wikipedia, the Free Encyclopedia říká:
Efekt pořadí či efekt primarity neboli efekt prvního dojmu je tendence vnímat dřívější informace (o určitém jevu, situaci či osobě) silněji než informace pozdější a tendence vnímat později získané informace ve světle dříve získaných informací. Projevuje se též ve vnímání druhých lidí. S. E. Asch, který roku 1946 provedl jeden z prvních výzkumů tohoto jevu, zjistil, že první informace, kterou o dané osobě dostaneme, může určovat, jak budeme na osobu nahlížet. (https://lnkd.in/e-hh5izv)
#syntea #synteasoftwaregroup #vyvojsoftware #softwarenamiru #nabor #efektprimarity