GEOARCHIV
„Geoarchiv umožňuje uchovávat data historických a současných projektů, mít je k dispozici on-line a používat je jak při práci v terénu, tak pro přípravu budoucích zakázek.“
Klient a jeho přání
Společnost SG Geotechnika a.s. se zaměřuje na průzkumy, poradenství, supervize a zkušebnictví v oblasti inženýrských staveb zahrnujících podzemní, dopravní a vodohospodářské stavby.
Od svého vzniku, tedy od roku 1926, je dnes na počtu až 400 projektů zpracovávaných ročně. Před rokem 2000 to bylo až 1000 projektu ročně. Pro každý z těchto projektů vzniklo a vzniká mnoho různých typů dokumentů.
Tyto dokumenty, ve kterých je veškeré know-how společnosti, ležely ladem v několika místnostech v budově společnosti v Mníšku pod Brdy. Tato místnost se nazývala „archiv dokumentů“. Přání vedení společnosti bylo uchovat a používat dokumenty on-line jak pro práci v terénu, tak pro přípravu budoucích zakázek.
Vstupní informace
Společnost SG Geotechnika nám prozradila, že pokud existovaly elektronické verze u nových projektů, měli je uloženy ve foldrech Microsoftu na PC. Bohužel ale hlavní „gró“ dokumentů existovalo pouze v papírové formě v „archivu dokumentů“ v Mníšku pod Brdy. Pokud některý pracovník v terénu potřeboval dokument, ze kterého by získal informace, co se v minulosti v daném místě už měřilo a dělalo, musel si pro papírový dokument do archivu dojet. Mohl také požádat archiváře o jeho vyhledání a doručení. To bylo časově a kapacitně velmi náročné! Někdy se dokonce dokument ani nepodařilo dohledat. Pracovník tedy žádné informace pro své další rozhodování postupu na zakázce nezískal, a navíc mnohdy opakoval některá měření už v minulosti provedená, a tím zvyšoval náklady projektu.
Výzva pro nás a naše vývojáře
Po společném zvážení situace a na základě vstupních analýz i našich doporučení se společnost SG Geotechnika rozhodla pořídit si digitální archiv dokumentů dostupný on-line. Tak vzniklo zadání pro naše vývojáře.
Řešení
Vyvinuli jsme Geoarchiv – Informační systém pro práci v terénu. Je to kompletním archiv firemních dokumentů včetně nástrojů pro práci s nimi. Umožňuje pracovníkům mít ihned v daném místě, kde právě jsou, online dostupné všechny dokumenty současných i historických projektů. Pokud něco nedohledají, on-line požádají o naskenování dokumentu a mají ho obratem. Zobrazené informace na mapovém podkladu umožňují přijímat okamžitá rozhodnutí a plánovat další kroky přímo v terénu. Také dávají podklady vedení firmy, kde se zaměřit na budoucí projekty a jaké úspory mohou získat.