Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Přehled ochrany osobních údajů
EFEKT PRIMARITY u náboru nových zaměstnanců.
Jak moc dáváte na první efekt vy?
Rozhodli jsme se interně si vyhodnotit, které metody a způsoby jsou při náboru nových zaměstnanců do Syntea software group a.s. těmi nejúspěšnějšími.
Historicky jsme při hledání nových kolegů používali několik metod:
Ale úspěšné výsledky podle toho, jakou cestou k nám nový kolega přišel, byly velice náhodné.
…nakonec vůbec nezáviselo na způsoby, jakým se k nám do firmy dostal.
♀️
K ČEMU JSME TEDY NAKONEC DOŠLI?
Vedle toho, že klademe velký důraz na odbornost člověka a jeho charakter, uplatňujeme tzv. „Efekt prvního dojmu“ (Efekt primarity). Znáte ten pocit, kdy jsou vám někteří lidé od prvního setkání sympatičtí a k vám kompatibilní a jiní ne?


Wikipedia, the Free Encyclopedia říká:
Efekt pořadí či efekt primarity neboli efekt prvního dojmu je tendence vnímat dřívější informace (o určitém jevu, situaci či osobě) silněji než informace pozdější a tendence vnímat později získané informace ve světle dříve získaných informací. Projevuje se též ve vnímání druhých lidí. S. E. Asch, který roku 1946 provedl jeden z prvních výzkumů tohoto jevu, zjistil, že první informace, kterou o dané osobě dostaneme, může určovat, jak budeme na osobu nahlížet. (https://lnkd.in/e-hh5izv)
#syntea #synteasoftwaregroup #vyvojsoftware #softwarenamiru #nabor #efektprimarity